Educació

Esther Niubó reclama un increment de recursos per a la formació permanent del professorat

  • Actualitzat:
  • Creat:

PSC-Units lamenta que, un cop més, el Govern no ha portat a terme els mandats del Parlament i continua sense fer una planificació a llarg termini de l’oferta escolar i sense acordar amb ajuntaments i comunitat educativa

La portaveu d’Ensenyament del Grup Socialistes-Units per Avançar, Esther Niubó, ha demanat avui una millora i ampliació de l’oferta pública de formació dels docents, perquè “si volem que els diferents protocols, decrets i plans del Departament d’Ensenyament siguin efectius, és clau que el professorat tingui la formació específica necessària per millorar l’atenció de l’alumnat”. En una proposta de resolució a la Comissió d’Ensenyament del Parlament, Niubó ha instat el Govern a “destinar el proper exercici pressupostari els recursos necessaris per garantir aquesta millora i elaborar abans de l’inici del proper curs un pla de formació permanent del professorat que faci front amb garanties a situacions com l’assetjament escolar, i prevenció, detecció i intervenció enfront situacions d’odi i discriminació”, per exemple.

D’altra banda, la diputada socialista ha denunciat que, “un cop més, el Govern no ha portat a terme els mandats del Parlament i continua sense fer una planificació adequada de l’oferta escolar i sense acordar amb ajuntaments i comunitat educativa”. Així, ha demanat que “es planifiqui adequadament l’oferta pública d’educació primària, secundària i postobligatòria a curt, mig i llarg termini, es reconsideri el mapa d’oferta educativa i, concretament, tots els tancaments de línies de l’escola pública previstos cada curs pel Departament, es redueixin les ràtio d’alumnes per classe per al proper curs, per tal de millorar l’atenció de l’alumnat i fer possible l’escola inclusiva o garantir els docents necessaris, amb la formació adient, per assegurar la qualitat educativa”.

Durant la sessió de la Comissió d’Ensenyament del Parlament, s’ha aprovat també una proposta de resolució conjunta de tots els grups que reivindica el paper clau de la filosofia en el currículum docent, una de les matèries més perjudicades per la LOMCE, i insta el Govern que “es mantingui el seu ensenyament a tota l’etapa de batxillerat”, després que el Congrés aprovés fa dies una proposta pel retorn de la filosofia i la història de la filosofia com a matèria comuna i obligatòria a 1er i 2n de batxillerat, i de la ètica a 4rt d’ESO.

 

Propostes legislatives sobre Santa Coloma de Gramenet, Cornellà de Llobregat i Terrassa

A nivell territorial, s’han debatut 3 propostes de resolució presentades pel grup parlamentari Socialistes i Units per Avançar: d’una banda, una que reclama un increment de recursos educatius per als alumnes amb necessitats educatives especials a Santa Coloma de Gramenet, una ciutat en què les places disponibles son clarament insuficients i en què també es fa imprescindible abaixar les ràtios d’alumnes per aula per tal de donar una millor resposta a la diversitat de les aules.

D’altra banda, una proposta per trobar una solució al finançament de les Escoles de Noves Oportunitats de Cornellà de Llobregat, uns centres que donen resposta als joves que han abandonat el sistema educatiu o corren el risc de fer-ho. I, per últim, una tercera iniciativa que insta el Govern de la Generalitat a prioritzar la construcció del gimnàs ESC Francesc Aldea de Terrassa.

Paraules clau: